آموزش های عمومی

چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم؟

چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم؟

 

 

صاحبان کسب و کارها سعی می‌کنند تا از دنیای رقابتی عقب نباشند اما کسانی که خودشون رو به کاربر اثبات و معرفی نکنند هرگز موفق نمیشن با گذشت زمان و روی کار آمدن انواع استارت آپ و برند این روزها داشتن وبلاگ برای هر سایتی به یک نیاز ضروری تبدیل شده فرقی نمیکنه برای استفاده از وبلاگ نویسی هدف شما یک وبلاگ شخصی باشه که در آن به انتشار محتوای روزانه بپردازید یا اینکه یک وبلاگ برای شرکت خود داشته باشید که به نحوه کار با خدمات ارائه شده و آموزش‌های لازم درباره معصومه خود بپردازید به هر حال با هر هدفی که قصد ساختن وبلاگ را داشته باشید داشتن وبلاگ و تولید محتوا و مزایای وبلاگ نویسی را برای شما در پی خواهد داشت البته در اینجا منظور از وبلاگ نویسی ساختن یک وبلاگ نویس های وبلاگدهی نیز در این مقاله از پایگاه دانش Vip-host قصد داریم به معرفی مزایای وبلاگ نویسی و معرفی چند دلیل شگفت انگیز برای اینکه چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم ؟ بپردازیم تا با استفاده از این مقاله با دلایل شگفت انگیزی که باعث میشه استفاده از وبلاگ پیشرفت سایتتون را به دنبال داشته باشه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سایت خودتان پیاده سازی کنید.در نهایت هم کاملاً متوجه میشید که چرا باید برای سایت از وبلاگ استفاده کنیم.

چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم ؟

تا اینجا منظور از وبلاگ نویسی ساخت یک وبلاگ روی دامنه اصلی سایت که میتونه در خود سایت اصلی باشد و یا اینکه در یک پوشه وبلاگ یا ساب فولدر آپلود آن رو نصب کنید هست که قبلا در آموزش نصب وردپرس در ساب دامین و نصب وردپرس روی ساب فولدر به این موضوع پرداختیم. تنها مزیتی که شاید سرویس های وبلاگ دهی داشته باشند در داشتن دامین اتوریتی بالا است که میتونه در رشد سریعتر در موتورهای جستجو به شما کمک بکند، اما دلایل اصلی دیگری وجود دارند که استفاده از سرویس وبلاگ دهی را نقض خواهند کردکه از جمله آنها میشه به نداشتن نقشه سایت، عدم امکان ثبت سایت در گوگل و دسترسی‌های محدود اشاره کرد.
بیایید با یک بررسی شروع کنیم و سایت‌های بزرگ را در نظر بگیریم به نظر شما چه دلیلی وجود دارد که یک سایت هاستینگ و میزبانی وب مثل Vip-host از وبلاگ استفاده کند یا یک سایت در زمینه فروش کمپوست که در کشاورزی کاربرد دارد چه دلیلی دارد بیاید و یک وبلاگ و یا سایت خود ش راداشته باشد؟ آیا نداشتن وبلاگ برای سایت هایی در این زمینه باعث شده نسبت به رقبای خود که از وبلاگ کمک گرفته و تولید محتوا استفاده می‌کنند فروش پایین تری داشته باشند؟ که پاسخ سوال آخرین مثبت است چرا که: کسب و کارهای موفق وبلاگ دارند.

مطمینا کسب و کارهایی که وبلاگ دارند موفق تر از کسب و کارهایی هستند که وبلاگ ندارند. چرا که وبلاگ این کسب و کارها در واقع به یک پاتوق برای مشتریان تبدیل شده گذشته از همین موضوع باعث تمرکز روی برند می شود که مشتری نیاز به راهنمایی در مورد خدمات مربوطه داشته باشه به جای سرک کشیدن در سایت های مختلف می تونه خیلی راحت از طریق وبلاگ همون سایت پاسخ سوالات خودش را دریافت بکنه.
مزایای وبلاگ نویسی و فواید داشتن وبلاگ

این روزها حتماً شما هم در مورد بازاریابی محتوا و بازاریابی اینترنتی شنیده اید و اهمیت تولید محتوا که روز به روز بیشتر و پررنگ تر می شود اطلاع دارید تولید محتوا بهترین راهکاری است که با استفاده از آن میشه مشتریان زیادی را در حیطه کسب و کارهای خودتان جذب کنید. شاید دونستن آمار و ارقام زیر براتون جالب باشه.
1. شرکت هایی که وبلاگ دارند لینک های ورودی به سایت آنها تا ۹۷ درصد بیشتر از سایت های بدون وبلاگ است.

2. از ۸۱ درصد کاربران آمریکایی به وبلاگ و استفاده از اطلاعاتی که در وبلاگ‌های ارائه می‌شود اعتماد دارند.

3. کسانی که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند و دارای وبلاگ هستند، ۶۸ درصد بیشتر از بقیه مشتری ها اطلاعات کلیدی دریافت می‌کنند.

4.از۶۰ درصد کاربران و محتوای سفارشی یک شرکت در وبلاگ خود را مطالعه می کنند، دید مثبتی از این شرکت به دست آورده، 61 درصد از کاربران آمریکایی به همین دلیل دست به خرید و استفاده از خدمات چنین شرکتی می زنند.

متاسفانه برخی مدیران سایت ها به دلایل مختلفی مثل طولانی بودن پروژه جذب مشتری از طریق وبلاگ نویسی عدم توانایی تولید محتوا، عدم رغبت در پرداخت هزینه برای نویسنده و تولید محتوا و دلایل مختلف دیگه از ساخت وبلاگ برای سایت سر باز می‌زنند. اما غافل از این هستند که آینده از آن تولید محتوا است و بدون تولید محتوا و صرفاً با تمرکز روی تبلیغات نمیشه موفق شد. البته تولید محتوا هم صرفا محدود به محتوای متنی نیست و میشه از طریق انواع محتوای چند رسانه ای مثل ویدیو، پادکست واینفوگرافیک برای این موارد استفاده کرد. اما موارد ذکر شده بعد از محتوای متنی قرار دارند، چرا که به تنهایی قادر به رفع نیاز هر کاربری نیستند. حال در ادامه به معرفی مزایای وبلاگ نویسی و فواید داشتن یک وبلاگ برای کسب و کار می پردازیم.
1.به دست آوردن نیاز روز

اصلی ترین مزیت داشتن وبلاگ برای سایت اینکه میتونید نیاز روز مشتریان را به دست آورده و با برنامه‌ریزی درستی که انجام می‌دهید به ایجاد محصول جدید ومعرفی محصولات سایت پبردازید. بزرگترین ایده های خلاقانه به واسطه بررسی همین نیازها شکل گرفته و همواره از گذشته تا به امروز، تا زمانی که نیازی احساس نشده ، محصولی هم در کار نبوده .

کافیه کمی آمار وبلاگ و سایت را بررسی کرده و ببینید که مشتریان بیشتر دنبال چه چیزهایی هستند؟ چه چیزهایی را جستجو می‌کنند؟ به چه موضوعات ی در حوزه کسب و کار شما علاقه‌مند هستند؟ و کلی اطلاعات دیگری که با گرفتن آمار میتونید به دست بیاورید سپس با بررسی همین نیازهای ابتدا به ایجاد محصول با ایجاد محتوا در وبلاگ پرداخته و نیاز مشتری را برطرف کنید .بعد از انجام این کار باید شاهد تغییراتی باشید که موارد زیر نمونه‌های خوبی هستند.
☑ جذب رضایت مشتری
☑ قدرت گرفتن برند
☑ تمرکز روی محصول و قرار گرفتن در لیست اولین کاری که این ایده را راه‌اندازی کرده
☑ دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو
☑ جذب مشتریان جدید
☑ فروش بیشتر

☑ و …

2.افزایش  سئو سایت

سایت‌های که صرفاً در زمینه فروش محصول یا ارائه خدمات خاصی فعالیت دارند ،صفحات خیلی کمتری دارند.حتی شاید در یک کسب و کار تا یکسال خبری از ساخت صفحه جدید نباشد، چراکه خدمات و محصولات توسط این سایت ارائه نشده بنابراین نیاز به ساخت وبلاگ برای سایت صفحات بیشتری تولید کنیم و به عنوان یک سایت فعال از نظر گوگل شناخته شویم .البته تولید صفحات به این معنی نیست که هر روز چندین محتوای بی کیفیت و بدرد نخور را فقط برای منظور که لینک های بیشتری در گوگل داشته باشیم، ثبت کنیم . بلکه صفحات ما باید کاملا از روی اصول تولید محتوا ایجاد شده باشند.

اصلاً بیایید این کار را در قالب یک سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت طی کنید. به نظر شما بعد از یک سال وبلاگ نویسی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ شاید اتفاقات زیر که از تجربیات خود من است برایتان جالب باشد .
☑ شخصا که رتبه الکسا را اصلا معیاری برای سنجش سایت نمی‌بینم اما بعد از یکسال فعالیت مرتب و روزانه در وبلاگ نویسی الکسا سایت با افزایش چشمگیر ۶ برابری مواجه شد.
☑ ترافیک سایت زمان شروع باید روزانه به 2000 آی پی می‌رسید، اما بعد از یکسال کل ترافیک به بیش از ۱۰ هزار بازدیدکننده یکتا رسید.
☑ متوسط وضعیت سایت در موتور جستجو بین رتبه های 8.9 تا 12 بوده است، اما بعد از یکسال به رتبه 2.3 در کلمات مرتبط با کسب و کار رسیده است که بخشی از آن مربوط به همان وبلاگ است.
☑ اصولا داشتن محتوای با کیفیت و جامع چه برای کاربر وچه موتور جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین همین موضوع باعث شده کسب و کارهایی که یک سال پیش به عنوان رقیب بودند، فاصله بسیار زیادی از آنها گرفته شود به طوری که دیگر نتوان آنها را به عنوان رقیب در نظر گرفت.
پس خیلی ساده می‌بینیم که استفاده از وبلاگ در سایت باعث رشد بسیار بالایی کسب و کار در موتور جستجو خواهد شد که مزایای بسیار زیادی در پی دارد.
3. افزایش ترافیک سایت و جذب بازدید کننده
به لطف همین افزایش سئو سایت با استفاده از وبلاگ، بخش اعظم بازدید کننده ها از طریق وبلاگ تامین می‌شود. در این مدت یک سال به وبلاگ نویسی و تولید محتوا در زمینه کسب و کارهای اینترنتی که دارید هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات انجام نداده اید. حالا اگر بعد از یکسال هزینه‌ای که قصد داشتید برای تبلیغات خرج کنید را در جهت بهبود بیشتر وبلاگ و تمرکز بیشتر روی وبلاگ نویسی خرج کنید‌. آیا وضعیت به صورت چند برابری بیشتر نخواهد شد؟
به لطف همین افزایش بازدید وبلاگ که صورت گرفته، کاربران جدید وارد وب سایت شما شده و بعد از مطالعه محتوا و کسب و کار شما آشنا شده و بخش اعظمی از همین این کاربران به لطف موارد زیر به مشتری شما تبدیل خواهند شد.
☑ برندینگ
☑ مشتری مداری
☑ تمرکز بر روی ارائه خدمات از طریق وبلاگ نویسی
☑ ارزش آفرینی
4. اطلاع رسانی به مشتریان
همه افراد ایمیل های خود را به صورت منظم بررسی نمی‌کنند. اما بیشتر مشتریانی که دریافت می کنید به صورت مداوم وبلاگ شما را برای خواندن محتوای جدید بررسی می کنند. برای همین کافیه بخشی از وبلاگ که بیشتر به چشم می آید و در دید مشتری باشد را برای اطلاع‌رسانی در نظر بگیرید. هر زمان که قصد ارتقا سیستم و یا رفع یک بی نظمی را دارید چندین روز قبل تر از طریق همین وبلاگ به مشتریان اطلاع رسانی کنید تا اگر نیاز به انجام کاری دارند قبل از اینکه موقتا کسب و کار شما برای مدتی به حالت تعمیر و ارتقا پیش بره از داده ها و اطلاعاتی که نیاز دارند خروجی و گزارش داشته باشند.

5. افزایش تعامل با مشتری

داشتن تعامل بیشتر با مشتری و تا جای ممکن وجود ارتباط مستقیم و شناخته شده در یک کسب و کار آنلاین با مشتری،مهمترین بخش از هر کسب و کاری به حساب می‌آید. صرفا تولید محتوای با کیفیت نیاز مشتری را برطرف نخواهد کرد. بلکه مشتری نیاز به داشتن تعامل و ایجاد ارتباط با شماست. باید مشخص بشه با چه کسی یا کسانی در حال تعامل و همکاری است‌. شاید ایده های زیر هم برای افزایش تعامل خلاقانه باشند.
☑ بخشی به عنوان مصاحبه در وبلاگ خود راه‌اندازی کرده و به معرفی کارمندان و زندگی‌نامه آنها بپردازید. مشتریان می‌توانند با خواندن سرگذشت کارمندان و تجربه کاری آنها در شرکت بدانند که با چه کسانی سر و کار دارند.
☑ با دعوت از مشتریان و ایجاد کمپین هایی که توسط هشتگ در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می کنید، آنها را با خود همراه کنید. می توانید در پایان جوایزی هم برای نفرات برتر در نظر بگیرید. این کار به برندینگ شما کمک خواهد کرد.

☑ بخشی را به عنوان دلنوشته ایجاد بکنید تا مشتریان دغدغه های که برای کسب و کار دارند، یا هر سخنی که شاید برای سایر مشتریان که در این کسب و کارها مفید باشه را ارایه کنند.
صرفاً قرار نیست کسب و کار شما متکلم وحده باشه و مشتری هم مطاع شما بلکه باید با پیاده‌سازی روش‌های مختلف تعامل با سایر مشتریان را فراهم کنید.این تعامل چه خوب باشد و چه بد، باید پیاده سازی آن انجام بگیرد. اگر مشتری انتقاد میکنه، باید دلیلشو پیدا کنید و ببینید چه کاستی داشتید؟ آیا اصلا این انتقاد بجا بوده؟ به هر ترتیبی که شده باید کاری کنید که مشتری را راضی نگه دارید.

6. استفاده تبلیغاتی و معرفی محصولات جدید
بعد از اینکه وبلاگ شما حسابی رشد میکنه و به لطف سئو افزایش بازدید وبلاگ که داشتید، حالا میتونید روی ایجاد محصولات جدید و معرفی محصولات گام بردارید. این وبلاگ می تونه بهترین مکان برای معرفی محصول و همچنین ارائه کدهای تخفیفی جهت خرید محصول باشه. حتی می توانید برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی از طریق وبلاگ نظرات مشتریان خو را جویا شوید.

مشتریان، عضوی از خانواده کسب و کار شما به حساب می آیند که باید آنها را حفظ و حمایت کنید.

این نکته رو بخاطر داشته باشید که اگر قراره در وبلاگ ارزش آفرینی کنید. بنابراین از این روش های تبلیغاتی زیاد استفاده نکنید. بلکه تمرکز اصلی را روی انتشار محتوا و برندسازی از طریق وبلاگ نویسی انجام بدین. این نکته را هم بخاطر داشته باشید که این روزها کاربران دشمن تبلیغات و آگهی هستند!
7. ارزش آفرینی و برندسازی
اگر به وبلاگ نویسی به صورت درست و اصولی دنبال بشه مهمترین مزیتی که در پی داره ارزش آفرینی این کار هست. اگر به دنبال دیده شدن، برند شدن و مهم تلقی شدن هستید باید برای مشتری ارزش آفرینی داشته باشید. یادتان باشد که هیچ چیزی مهمتر از معنویت و ارزش آفرینی در ذهن مشتری نیست.بعد از اینکه ارزش آفرینی کنید،با سیلی از کامنتهای تشکر و تعریف از سوی مشتریان مواجه خواهیم شد.

با دادن اطلاعات مفید به مشتریان ارزش آفرینی کنید. اگر مشکلی دارند بدون داشتن چشم داشت و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات آنها را برطرف کنید. از یاد دادن ترفندهای مختلف چشم پوشی نکنید. حتی هدف شما این نباشه که چون مشتری شما نیستند، نباید آنها را راهنمایی کنید. بلکه باید بدونید که اگر ارزش آفرینی را برای کاربرانی که چون مشتری رقبای شما هستند انجام بدید، کاربران با دیدن این مقدار خلق ارزش جذب کسب و کار شما خواهند شد.
8. خروج از حالت خشکی و ثابت
قرار نیست که یک کسب و کار خشک داشته باشید. داشتن چند وبلاگ میتونه خشکی یک کسب و کار را برطرف کرده و از حالت بی روح بودن و تکراری خلاص بشید. همه مزیت هایی که در بالا برای وبلاگ نویسی ذکر شدن خروجی اصلی که خواهند داشت خروج یک کسب و کار از حالت خشکی و ثابت خواهد بود.
چگونه برای سایت یک وبلاگ بسازیم؟
حال که با انواع مزیت وبلاگ نویسی و فواید داشتن وبلاگ برای سایت آشنا شدید و تصمیم گرفتید که شروع به وبلاگ نویسی کنید، باید با روش‌های ساخت وبلاگ هم آشنایی داشته باشید. ساخت وبلاگ می تواند با راه اندازی توسط یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس آغاز شود.اما از آنجایی که داشتن وبلاگ در کنار سایت به دو روش ممکن است بیایید بررسی کنیم که کدامیک گزینه بهتر خواهد بود. همانطور که می دانید و دیده اید، داشتن وبلاگ برای سایت که در سایت های بزرگ نیز به همین شیوه است، به دو صورت اجرایی می شود.
1. ساخت وبلاگ برای سایت در ساب فولدر مانند site.com/blog
2. ساخت وبلاگ برای سایت در ساب دامین مانند blog.site.com
به نظر شما استفاده از کدام گزینه مناسب تر است؟ ساب دامین یا ساب فولدر؟ تاثیر ساب دامین در سئو بهتر است یا تاثیر ساب فولدر در سئو بهتر است؟
اگر دقت کرده باشید بزرگترین کسب و کارهای اینترنتی از ساب فولدر برای این کار استفاده می‌کنند،چرا که ساخت وبلاگ در ساب فوادر به عنوان جزئی از سایت به حساب میاد و به لطف همین موضوع میشه روی افزایش دامین اتوریتی تمرکز کرده و رتبه بهتری را در موتورهای جستجو به دست آورد. با استفاده از ساب دامنه در وبلاگ به خودی خود یک سایت جدا به حساب میاد و تاثیر چندان زیادی روی دامنه اصلی از نظر سئو نخواهدداشت.پس اگر قصد راه اندازی وبلاگ برای سایت و وبلاگ نویسی دارید، حتما وبلاگ را در پوشه یا ساب فولدر بسازید.

امیدوارم که این مقاله هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون توانسته باشید با دلایل شگفت انگیزی که باعث میشه استفاده از وبلاگ برای رشد کسب و کار شما تاثیر خودش را بزاره آشنا بشید. 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.